Patirtis užsienyje – raktas į vietos darbo rinką

Ne per seniausiai pilnametystės sulaukęs Mantas Rauduvė patirtimi gali pranokti nemažą dalį suaugusiųjų. Šiuo metu logistiką studijuojantis vilnietis dirba greitojo maisto restorane, tačiau jau spėjo savo akimis stebėti tiek smulkiojo, tiek stambiojo verslo subtilybes ir mokytis iš geriausiųjų. Tokias galimybes atvėrė „Erasmus+ programos projektas „Marketingo taikymo patirtis ES įmonėse“.
„Į Portugaliją išvykome kovą, grįžome balandžio pabaigoje. Per mėnesį trukusios stažuotės daug ko išmokome. Kartu su manimi vyko ir daugiau lietuvių, visi studijavome su marketingu susijusius dalykus. Tačiau man teko stažuotis smulkiojo verslo sferoje, nedidelėje parduotuvėje „Meu Super“, – prisimena Mantas.
M. Rauduvė praktikuotis išvyko į Arcos de Valdevez regioną palei šiaurinę Portugalijos sieną. Pasak vaikino, teorines logistikos studijų žinias įgytas profesinėje mokykloje, jis galėjo pritaikyti praktikoje ir stebėti, kaip realiame gyvenime vyksta prekių, judėjimo, prekybinės veiklos organizaciniai ir kiti procesai:
„Praktikos metu daugiausiai dirbau salėje, skaičiavau kainas, priiminėjau ir dėliojau prekes,. Taip pat mačiau, kaip kiti darbuotojai dirba, kokios pareigos ir atsakomybės jiems tenka, kaip sprendžiami įvairūs marketingo klausimai. Tarkime, kaip sudėlioti prekes, kad šios būtų labiau matomos ir pirkėjas susigundytų jas nusipirkti ar panašiai“, – kalbėjo M. Rauduvė.
Jaunuolis pažymi, kad vienas įsimintiniausių dalykų – tai portugalų kultūra. Pasak Manto, mandagumas ir paslaugumas yra neatsiejama kultūros dalis, todėl net ir parduotuvėse ypatingas dėmesys skiriamas kiekvienam klientui:
„Pagrindinis skirtumas skiriantis Lietuvos ir Portugalijos parduotuves yra pirkėjų aptarnavimas. „Meu Super“ parduotuvėje, kurioje dirbau, marketingas prasideda vos tik klientas įžengia pro parduotuvės duris. Po apsipirkimo, pirkėjams pasiūlome panešėti pirkinius iki pat namų, nesvarbu, kur žmogus gyventų. Senyvo amžiaus žmonės linkę pasinaudoti šia paslauga, tad ir man teko čiupti krepšius ir palydėti senjorus iki pat namų. Galima sakyti, Portugalijoje marketingas – nuo durų iki durų“, – šypsojo Mantas.

Sugrįžęs iš stažuotės Mantas gavo „Europass“ mobilumo dokumentą bei tarptautinį marketingo sertifikatą. Jaunas vyras pažymi, kad tarptautiniai dokumentai Lietuvoje – tai raktas į vietos darbo rinką.
„Kol kas planuoju baigti mokslus, tačiau žinau, kad abu dokumentai man padės susirasti darbą. Kitais metais planuoju darbintis vienoje iš reklamos agentūrų, todėl tikiu, kad dokumentuose aprašyta mano patirtis ir gebėjimai, padės išsiskirti ir gauti norimą poziciją“, – užbaigė M. Rauduvė