Darbdaviai apie „Europass“ CV

Europos Komisija standartizuotą „Europass“ CV formą prieš 11 metų sukūrė siekdama palengvinti darbuotojų judėjimą Europos Sąjungoje. 88 milijonai „Europass“ CV Europoje jau užpildyta. Kasmet šios, Europos Komisijos sukurtos, elektroninės formos populiarumas vis didėja. Kas 2 sekundes užpildomas naujas „Europass“ CV.

Apžvelgus 2016 m. šios formos Lietuvoje naudojimą, galima teigti, kad „Europass“ CV forma yra mėgstama, nepaisant kartais pasigirstančio kritiško požiūrio į ją.

Kas dažniausiai pildo šią formą Lietuvoje ir koks yra personalo specialistų požiūris?

Kas dažniausiai pildo „Europass“ CV Lietuvoje?

Apie 140 tūkstančių „Europass“ CV buvo užpildyta Lietuvoje per praėjusius metus. Kas gi tas statistinis „Europass“ CV vartotojas?

Remiantis duomenimis tai jaunas, neseniai baigęs mokslus ir dar neturintis darbo patirties jaunuolis. Nors formos kūrimo tikslas buvo palengvinti darbuotojų įsidarbinimą kitoje ES šalyje, šios formos CV mūsų tautiečiai naudoja darbo paieškai Lietuvoje, rečiau užsienyje.

Tačiau jaunuoliai nėra vieninteliai „Europass“ CV naudotojai. 19 procentų pildžiusiųjų nurodė, kad yra 26-30 m. amžiaus. Tokie asmenys turi ir daugiau darbo patirties – nuo 3 iki 10 metų.

„Europass“ CV kritikai

Viešojoje erdvėje vis dar pasigirsta neigiamų atsiliepimų apie „Europass“ CV. Pakalbinus kritikus dažnai išaiškėja, kad neigiamas vienas kitas komentaras išsprūsta neapgalvotai. Jie greiti sakyti, kad „Europass“ CV forma yra blogiausias galimas pasirinkimas. Kyla klausimas ar toks dėmesys „Europass“ CV yra dėl to, kad ji tokia populiari ir žmonės, kuriems reikia pasirengti savo CV, tiesiog negebėdami rasti kitų gerųjų pavyzdžių, koncentruojasi ties žmonių pamėgtu Europoje standartizuotu formatu? Tokį klausimą uždavėme vienai karjeros konsultantei, kuri žiniasklaidai teigė, kad standartinis CV nepadeda žmogui atsiskleisti, išsiskirti. Tačiau po trumpos diskusijos su šia eksperte, ji sutiko, kad jos pasisakymas apie „Europass“ CV buvo ne visai tinkamas. Negana to, prasitarė, kad vienas jos asmeninių CV yra būtent  „Europass“.

Trumpai kalbinta kita personalo specialistė neslėpė antipatijos „Europass“ CV. Anot jos, forma yra niekam tikusi, ypač asmeninių gebėjimų skilties kai kurie klausimai. Bet ir ši pašnekovė sutriko išgirdusi pastebėjimą, kad formoje nėra privalomų laukų. Pats pildantysis nusprendžia kokią informaciją nori pildyti ir pateikti CV formoje.

Personalo specialistų nuomonė

2017 m. sausio mėnesį „Spinter research“ atliko personalo specialistų ir įmonių vadovų visoje Lietuvoje apklausą. Buvo kalbinti 203 asmenys. Daugiau nei pusė jų „Europass“ CV įvertino teigiamai. Labiausiai forma džiaugėsi mažų privačių įmonių atstovai.  

2016 m. pabaigoje renginiuose, kur buvo išsamiau pristatytas „Europass“ CV, dalyvavusių personalo specialistų buvo paprašyti įvertinti „Europass“ CV formą nuo 1 iki 10, kai 10 atspindi labiausiai teigiamą požiūrį. Dauguma iš 78 personalo specialistų šią standartizuotą formą vertino gerai ir skyrė vidutiniškai 8,5 balų.

Tiek bendraujant su personalo specialistais, tiek žvelgiant į apklausų rezultatus, galima daryti išvadą, kad šią gyvenimo aprašymo formą teigiamai vertina su ja labiau susipažinę. Dėl šios priežasties 2017 metais planuojama toliau įvairiomis priemonėmis personalo specialistus informuoti apie “Europass” CV privalumą ir naujienas. Aktyviai informacija bus skleidžiama ir apie 2016 metais Europos Komisijos darbdaviams sukurtas priemones „Europass CV Select“ ir „Europass CV Connect“. Šios nemokamos priemonės palengvina darbuotojų atranką ir CV duomenų apdorojimą. Susidomėję šių priemonių privalumu darbdaviai darbo skelbimuose prašys kandidatų teikti būtent „Europass“ CV.

Taip pat nereiktų atmesti , kad neigiamą nuomonę apie šią standartizuotą formą kuria asmenys, netinkamai pildantys „Europass“ CV.  Norint išvengti klaidų pildant CV ir buvo sukurta elektroninė interaktyvi knyga „Patarimai ieškantiems darbo“. Joje žaidimo forma sudėti personalo specialistų pastebėjimai kokios klaidos daromos pildant CV ir kaip jų išvengti.

„Europass“ CV forma kasmet vis populiarėja. Europos Komisiją ją vis atnaujina ir tobulina. Siekiama, kad ji būtų kuo patogesnė ir patrauklesnė vartotojui. Siekiama, kad darbdavys ją pamėgtų, bei naudotųsi būtent jam kuriamomis priemonėmis.

Atgal